CEFR
Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR)
Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR) είναι ένα διεθνές πρότυπο για την περιγραφή των γλωσσικών ικανοτήτων. Χρησιμοποιείται σε όλο τον κόσμο για να περιγράψει τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών. Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει τις εξετάσεις μας σε σχέση με το Κοινό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες
Όπως διακρίνεται και στον παρακάτω πίνακα, τα επίπεδα ταξινόμησης των γλωσσικών επιπέδων είναι κατά βάση 3:
Βασικό επίπεδο Α1-Α2
Α1 (Αρχάριος στη χρήση της γλώσσας)
Στο A1 επίπεδο ο μαθητής θα μπορεί :
Να κατανοεί και να χρησιμοποιεί πολύ βασικές φράσεις που στοχεύουν στην ικανοποίηση των αναγκών συγκεκριμένου τύπου
Να συστήνει τον εαυτό του και τους άλλους και να μπορεί να ρωτά και να απαντά σε ερωτήσεις σχετικά με προσωπικές λεπτομέρειες, όπως τον τόπο που ζει, τους ανθρώπους που γνωρίζει και τα πράγματα που έχει
Να αλληλοεπιδρά με έναν απλό τρόπο με το δεύτερο πρόσωπο στη συζήτηση.
Α2 (Στοιχειώδης χρήση της γλώσσας)
Στο A2 επίπεδο ο μαθητής θα μπορεί:
Να κατανοεί τις προτάσεις και τις συχνά χρησιμοποιούμενες εκφράσεις που σχετίζονται με διάφορους τομείς (π.χ. πολύ βασικές πληροφορίες προσωπικού και οικογενειακού περιεχομένου, αγορές, τοπική γεωγραφία, απασχόληση)
Να επικοινωνεί σε απλές και συνηθισμένες συζητήσεις που απαιτούν απλή και άμεση ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με οικεία και συνηθισμένα θέματα
Να περιγράφει με απλά λόγια πτυχές του εαυτού του, καθώς και του άμεσου περιβάλλοντός του.
Ανώτερο επίπεδο Β1-Β2
B1 (Ενδιάμεσος στη χρήση της γλώσσας)
Στο B1 επίπεδο ο μαθητής θα μπορεί:
Να κατανοήσει τα βασικά σημεία με τυποποιημένες εκφράσεις σε γνωστά θέματα που συναντώνται τακτικά στην εργασία, το σχολείο, τον ελεύθερο χρόνο κλπ.
Να αντιμετωπίζει τις περισσότερες καταστάσεις όταν ταξιδεύει σε μια περιοχή όπου μιλιέται η γλώσσα
Να παράγει απλό κείμενο σε θέματα που είναι γνωστά ή προσωπικά
Να περιγράφει εμπειρίες και γεγονότα, όνειρα, ελπίδες και φιλοδοξίες και σύντομα να αναφέρει τους λόγους και τις εξηγήσεις για όλα αυτά.
Β2 (Άνω ενδιάμεσος στη χρήση της γλώσσας)
Στο B2 επίπεδο ο μαθητής θα μπορεί:
Να κατανοήσει τις βασικές ιδέες ενός περίπλοκου κειμένου σχετικά με συγκεκριμένα και αφηρημένα θέματα, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών συζητήσεων στον τομέα της εξειδίκευσης.
Να αλληλοεπιδρά με κάποια ευελιξία και αυθορμητισμό με τους φυσικούς ομιλητές χωρίς να υπάρχει πίεση σε κανένα από τα συμβαλλόμενα μέρη
Να παράσχει σαφές και αναλυτικό κείμενο σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και να εξηγήσει μια άποψη σχετικά με ένα επίκαιρο ζήτημα που δίνει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επιλογών.
Ανώτατο επίπεδο C1-C2 (εξειδικευμένος χρήστης)
C1 (Αποτελεσματική-επιχειρησιακή επάρκεια στη χρήση της γλώσσας)
Στο C1 επίπεδο ο μαθητής θα μπορεί:
Να κατανοήσει ένα ευρύ φάσμα απαιτητικών, μακρύτερων περιόδων
Να εκφράζει τις ιδέες με άνεση και αυθόρμητα χωρίς πολύ προφανή αναζήτηση για εκφράσεις
Να χρησιμοποιεί την γλώσσα με ευελιξία και αποτελεσματικότητα για κοινωνικούς, ακαδημαϊκούς και επαγγελματικούς σκοπούς
Να παράγει σαφές, καλά δομημένο, λεπτομερές κείμενο σχετικά με σύνθετα θέματα, που να δείχνει την ελεγχόμενη χρήση οργανωτικών προτύπων, συνδετικών λέξεων και εκφράσεων συνοχής ενός κειμένου.
C2 (Άριστη γνώση ή επάρκεια στη χρήση της γλώσσας)
Στο C2 επίπεδο ο μαθητής θα μπορεί:
Να καταλάβει με ευκολία σχεδόν όλα τα ακούσματα ή να τα διαβάσει
Να συνοψίζει τις πληροφορίες από διάφορες προφορικές και γραπτές πηγές
Να εκφράζει αυθόρμητα, με πολλή ευχέρεια και ακρίβεια, διαφοροποιώντας τις λεπτές αποχρώσεις του νόμου, ακόμη και στις πιο περίπλοκες καταστάσεις.
Να επικοινωνεί άψογα με φυσικούς ομιλητές της εκάστοτε γλώσσας
Προχωρώντας φυσικά ανά γλωσσικό επίπεδο, ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να υποβληθεί σε εξετάσεις γλωσσομάθειας, ώστε να μπορεί να αποδείξει τη γλωσσική του γνώση ανάλογα με τις ανάγκες του. Οι πιστοποιήσεις γλωσσομάθειας πάντα ποικίλλουν ανάλογα με τα θέλω, το επίπεδο και τους στόχους του κάθε μαθητή.